Napíšte nám, pomôžeme a poradíme s výberom LPG.
Pri prestavbe vozidla na LPG pohon sa do auta inštaluje tzv. splynovač. Vozidlo štartuje na benzín a po zahriatí motora sa automaticky prepne na plyn. Tento prechod je plynulý a väčšina vodičov si ho ani nevšimne. V kabíne vozidla je umiestnený malý prepínač, ktorý zároveň zobrazuje stav LPG nádrže. Ak sa plyn minie, systém automaticky počas jazdy prepne späť na benzín a vodiča na to upozorní krátkym zvukovým signálom. Palivo je možné prepínať aj manuálne, podľa potreby.
LPG nádrž je vyrobená z oceľového plechu hrubého približne 3,5 mm a obvykle je umiestnená v priestore rezervného kolesa. Vďaka svojej polohe je chránená pred nárazmi. Súčasťou nádrže je aj bezpečnostný ventil, ktorý v prípade poškodenia potrubia okamžite zastaví prívod plynu, čím zabráni úniku.
Na porovnanie – benzínová nádrž je často z tenkostenného materiálu (plast alebo plech) a býva umiestnená na boku vozidla, čo zvyšuje riziko poškodenia pri náraze. Pri úniku benzínu môže stačiť iskra a vzniká vysoké riziko požiaru. LPG nádrž je v tomto smere výrazne odolnejšia a bezpečnejšia.
Organizácia ADAC testovala vozidlo Opel Zafira s LPG systémom pri náraze rýchlosťou 64 km/h. Výsledky ukázali, že systém zostal nepoškodený, vrátane potrubí v oblasti nárazu. Flexibilná konštrukcia potrubia zabezpečila, že sa pri náraze nepolámalo, ale ohlo, a po kontrole tesnosti systém naďalej fungoval bezpečne. Testy potvrdili, že LPG pohon je rovnako bezpečný ako naftový.
Nie. Pri montáži LPG systémov sa do motora zasahuje minimálne a vozidlo si zachováva plnú funkčnosť na benzín. Ak by došlo k poruche LPG systému, vozidlo môže bez problémov pokračovať v jazde na benzín.
Áno, ale v menšom množstve a s väčšími prestávkami. Benzín je potrebný nielen pre štart motora, ale aj na ochranu niektorých súčiastok, napr. vstrekovačov. Preto sa odporúča mať v nádrži vždy aspoň základnú zásobu benzínu.
Nie. LPG nádrže sú konštruované ako tlakové nádoby z pevnej ocele, testované na násobne vyšší tlak, než aký bežne dosahuje LPG. Plnia sa cez tzv. viacúčelový ventil, ktorý obsahuje pretlakovú poistku. Tá zabráni poškodeniu nádrže pri náraze alebo požiari. Najčastejšie sa používajú diskové alebo valcové nádrže, podľa vhodnosti umiestnenia vo vozidle.
V technickej rovine áno, no prestavba je zložitá a finančne náročná. Z tohto dôvodu sa v LPG Pezinok naftovým prestavbám nevenujeme.
Po montáži LPG nádrže, ktorá zvyčajne zaberie miesto rezervy, ponúkame náhradu v podobe moderného riešenia značky SLIME. Ide o tesniacu kvapalinu, ktorá sa pomocou kompresora aplikuje priamo do pneumatiky. Kvapalina zostáva vo vnútri pneumatiky, kde vytvára ochrannú vrstvu a v prípade prierazu ho automaticky utesní pomocou vlákien a tesniacich zložiek. Je schopná zaceliť viaceré defekty a slúži ako efektívna alternatíva k bežnej rezerve.
Zabezpečíme profesionálnu montáž LPG systému do vášho vozidla s dôrazom na kvalitu, bezpečnosť a úsporu paliva.
Myslenická 68,
902 03
Pezinok
+421 905 453 846
info@lpgpezinok.sk