Tankovanie

Potrebujete poradiť?

Napíšte nám, pomôžeme a poradíme s výberom LPG.

LPG sa dopĺňa na čerpacích staniciach prostredníctvom plniacej koncovky, ktorá je napojená na nádrž vozidla. Prepojenie medzi koncovkou a nádržou zabezpečuje najčastejšie poplastované medené potrubie s vonkajším priemerom 8 mm a vnútorným priemerom 6 mm. V rámci Európy sa používajú tri typy tankovacích pištolí a koncoviek – talianske, holandské a belgické. Na Slovensku a v okolitých krajinách je štandardom taliansky systém. Pri cestovaní do krajín s odlišným typom koncoviek je nevyhnutné použiť adaptér na tankovanie.

Po natankovaní je LPG vedené z nádrže do motorového priestoru cez poplastované medené potrubie s priemerom 4×6 mm. Tu prechádza cez elektromagnetický ventil LPG, ktorý reguluje jeho prietok. Následne vstupuje do vyparovača a regulátora tlaku, kde dochádza k zmene skupenstva z kvapalného na plynné a zároveň k zníženiu tlaku na optimálnu úroveň. Táto premena je umožnená ohrevom regulátora pomocou teplej vody z chladiaceho okruhu motora, čo zabezpečuje stabilnú prevádzku systému. Po úprave tlaku sa LPG v plynnom stave dostáva cez regulačný člen do sacieho potrubia motora, kde je následne zmiešané so vzduchom a spaľované v motorovom priestore.